МАЙСТЕР КЛАСИ

Тема: Сім’я весела під пеньком.
Мета : створити хороший настрій у дітей; виховувати ціннісне ставлення до дітей
Обладнання: вальс « Казки Віденського лісу» Й. Штрауса, муляжі грибів.
Хід
І Привітання
Учні об’єднуються в пари . Після виконання кожного нового завдання учасники змінюють партнерів. Партнерам пропонується привітатися один з одним.
Вітання супроводжується  у супроводі  музики і досить швидкої.
( Учасники демонструють привітання)
-Якби ви були деревами , як би ви привіталися ?
-Якби ви були зірками , якби ви привіталися?
- Якби ви були машинами….
- Якби ви були хвилями …
-Якби ви були повітряними кульками…
Якби ви були рибками…
Якби ви були грибочками…
2. Слухання тексту . Під звуки вальсу « Казки Віденського лісу» Й. Штрауса  читаю текст, а учень ходить між стільцями з кошиками та імітує збирання грибів.
По груздики та опеньки
Уже по осінньому світить сонечко. Спорожніло поле. Притих ліс. Відлетіли у вирій птахи. Поховалися від холоду жаби, вужі, ящірки. І комашня заснула аж до весни. Тільки опенькам, вовнянкам, груздикам воля – ростуть собі під щедрим осіннім дощиком усім грибникам на втіху.
3 Гра « Впізнай гриба» .
Учень грибник відкриває кошик.  Бажаючі підходять , дістають гриб, називають його і вказують чи їстівний він, чині.
4. Читання вірша.
Гриби
Під берізки, під дуби
Поховалися гриби.
Ось маслята біля хвої,
Сироїжки та рижки,
Коло стежки лісової_
підберезники стрункі.
Ну , а ось боровик,
До пошани він звик.
Під рудим торішнім листям
Він ховається  в пітьму.
Хто гриба нагнеться рвати, -
Той уклониться йому.
Надія Приходько
5.Підсумок. Пам’ятайте , діти, що про своє здоров’я людина повинна піклуватися в першу чергу сама. Збирайте тільки ті гриби, які добре знаєте.
( Лунає звук дощу)
-Ой. Дощик пішов . Ховайтеся мерщій.
Прийом « Кола по воді»
Якщо кинути у воду камінь, то по воді починають розходиться кола. Вони затягують всі предмети, які є навколо: гілочку, кораблик, листочок.
Від одного слова починається рух, який дає поштовх для нових асоціацій та приводить до створення цілої історії.
1.     Давайте оберемо слово –« камінь»( 5-6 букв , без м’якого знаку, апострофа)
2.     Давайте запишемо  в стовпчик.
3.     Напишемо поряд із кожною буквою будь – який іменник, який починається з даної букви.
Б- бублик
І – індик
Л- лапа
К- кущ
А – автобус.
4.     Складіть казочку з використанням усіх слів. Заголовок – слово « Білка»
Чим більш незвичними , фантастичними будуть речення, тим більш цікавими будуть казки.
Підсумок.
Візьміться за руки і подякуйте один одному за роботу
  
Майстер клас

Творчість вчителя -творчість учня

Підготовчо–організаційний етап : постановка цілей і завдань
Дитина приходить до школи не тільки для того, щоб отримати певний обсяг знань, знань , умінь і навичок , але і для того , щоб стати особистістю , навчитися товаришувати , любити. Кумири сучасних дітей-агресивні персонажі мультфільмів та комп’ютерних ігор. Наші учні–це діти скоріше комп’ютерно-телевізійної реальності. Тому сучасна школа, спільна діяльність і спілкування , повинні стати сприятливим для соціалізації особистості.
Вчити , виховувати , розвивати дитину важко , відповідально, але й радісно, коли бачиш як на твоїх очах відбувається справжнє диво: з невмілого , невпевненого в собі малюка виростає особистість, яка мислить , доводить свою думку, приймає рішення. Сьогодні існує багато педагогічних технологій. Тому для мене є цікавою тема над якою я працюю « Потенціал педагогічних технологій у процесі соціалізації молодших школярів »
Основна частина
Сьогодні наш майстер клас  буде присвячений важливій проблемі творчості вчителя – творчості учнів.
Але спочатку налаштуємось психологічно на нашу роботу.
2.  Руханка « Українське село »
Ціль: створення психологічного комфорту, позитивно емоційного фону, налаштування на сприйняття теми.
               
Руханка « Українське село»
Мальви , кури , гуси , річка , лелека , степ.
Не знає той України , хто ні разу не був на селі . Як правило , за селом в’ється річка . Вона тиха  заросла очеретом . Там купаються гуси , а на березі копошаться кури, походжають лелеки – метушливі кури їх зовсім не бентежать. За річкою незайманий степ.
   Повертаємося у село . А назустріч нам , ламаючи мальви , перелякані кури , гуси , знову кури . Це їх на річку жене галаслива дітлашня .
   Моє село потопає у мальвах. Біля вікон хат – мальви , біля тину – мальви , біля криниці з дерев’яною лелекою – теж мальви.
   Ось така вона моя Березнегуватщина – і села , і річки , і степи.
Рефлексія : що ви відчули під час виконання цієї вправи? З якою метою я почала майстер -  клас ?
Руханки мають велике значення для здоров’я дитини.
І так , ми готові до плідної співпраці.
Якщо в душі людини сонце сяє,
Вона красива, просто чарівна!
Ніщо людини так не прикрашає,
Як доброта і посмішка ясна.
Вправа «Відтвори побачене»
І Виявлення деталей побаченого
1 Подивіться на фотоілюстрацію ( 5 – 15 с. )
2. Закриваю  ілюстрацію.


3. Бесіда.
 - Кого ви побачили ?
 - Кого тримає хлопчик ?
- А дівчинка ?
- Де знаходяться діти і тварини ?
- Що ви ще побачили ?
- Чим відрізняються люди від тварин ?
- Яких дітей ви побачили ? ( усміхнені , щасливі , успішні , здорові )
- Що свідчить про їх здоров’я ?
Сніг вкриває всі шляхи,
Йому раді дітлахи,
Чується веселий сміх,
Ой, який пухнастий сніг!
Треба гору збудувати,
Покататися встигати,
Цілий день така турбота -
У малят кипить робота.
Дидактичний вправа « Снігова куля »
Запрошуємо 4 вчителя
Алгоритм прийому : слово – речення – питання – відповідь
1.     Слово « здоров’я »
2.     Речення ( Я не хочу хворіти, а хочу мати гарне здоров’я . )
3.     Запитання. ( А що таке здоров’я ? )
4.     Відповідь. Здоров’я – це життя людини без хвороб , одне з основних джерел радості , повноцінного життя.
Бувають люди, наче кораблі,
А інші – паперові човники.
Одні – зірками світять уві млі,
А інші - ледь помітні вогники...

Є ще такі, немов гіркий полин,
А інші – смакота медова,
Одні тебе потрощать, наче млин,
А інші - ніби шаль шовкова.

Звичайно - люди різні і несхожі,
Одні – як ніч, і морок у душі,
А інші – сонце сяйний день погожий,
Відкриті в душу вікна-вітражі…

ІІІ Виявлення позитивних і негативних ознак одного і того ж явища.
Вправа « Оптиміст і писеміст »
Робота в парах
1.Розділимося на оптимістів і песимістів.
2. Давайте назвемо позитивні і негативні ознаки явища  « пішов дощ »
О. :Можна скупатися
П. : Можна простудитися
О. : Не потрібно поливати клумбу
П.: Дощова вода шкідлива.
О. : Дощ приб’є пилюку .
П . : Утвориться багнюка.
Висновок : в середньому кількість позитивного і негативного в одному й тому ж явищі однакова , а тому , щоб використати те чи інше явище потрібно вміти підсилювати його позитивні ознаки і послаблювати негативні.


Уява
Біном фантазії
Послідовність роботи за прийомом
Запрошуємо два вчителя до дошки
1.     Два учні записують по одному слову з різних сторін дошки так , щоб не бачити, що пише інший. Один записує назву живого предмета , інший – неживого. Потім дошка відкривається, і записана пара слів стає початком нової незвичайної історії.
Наприклад : крокодил – сумка
2.     За допомогою різних прийменників складаються і записуються різні словосполучення.
Крокодил на сумці.
Сумка з крокодила
Сумка без крокодила.
Крокодил з сумкою.
Крокодил під сумкою.
Крокодил в сумці.
3.     Розвиток теми. Придумайте історію з відповідним заголовком.
Оживлення предмету
Метод « РОФТ » ( роль , отримувач , форма , тема )
Роль ( Хто пише ? ) крокодил
Отримувач ( Хто отримує ?)  вчителі ЗОШ І – ІІ ступенів № 2
Формат   (У якій формі ? ) лист
Тема  ( Про що це ? ) збереження життя тварин
Крокодил – дівчатка, хлопчики – лист – звернення – не купуйте речі з моєї шкіри , подаруйте мені життя .
Вправа « Фантазери »
1 Як від слова « небо » логічним шляхом поступово можна прийти до слова
 « чай »
Небо – земля – вода – напій – чай
2. Як логічно зв’язати дві фрази  « коли гримить грім  »  і « у мене відірвалася ручка від рюкзака »
Коли гримить грім , всі розуміють , що скоро піде дощ. Якщо збирається на дощ , потрібно якомога швидше дібратися додому , потрібно якнайшвидше сісти до татового автомобіля . Я поспішав , біля дверей в мене відірвалася ручка.
Вправа ТПФ ( типові прийоми фантазування )

Із двох слів утворіть декілька речень , які будуть передавати різну думку. ( Життя і держава )
Моя бабуся чесно працювала все своє життя в лікарні , а тепер держава виплачує їй пенсію.  Для того , щоб процвітала наша власна держава , патріоту не шкода нічого , навіть , власного життя.

Вправа « Ремейк »
Створюємо предмет – асоціацію
Пропоную перетворити подану геометричну фігуру на предмет, схожий на неї та виліпити його. Потім кожен озвучує назву обраного предмета. Далі пропонується робота з дібраними словами . Наприклад, при вивченні теми « Іменник », пропонується робота зі словами за алгоритмом .
Алгоритм:
1.Іменник.
2. Власна чи загальна назва.
3. Істота чи неістота.
4 Число.
5. Рід.
6. Складіть речення.

Вправа « Диктор »
Озвучуємо відеофрагмент,  уявляємо себе співавтором
Вчитель пропонує переглянути відеофрагмент, а потім, користуючись здобутими знаннями та власним досвідом, попрацювати в групах, скласти невеличкий усний твір на запропоновану тему

Рефлексія
Давайте разом підіб’ємо підсумок майстер – класу
Мета: надати можливість учасникам майстер-класу висловити думку про користь від заняття.
Шановні колеги ми з Вами пограємо в гру 3 2 1 .
Які три вправи вам найбільше сподобались ?
Які 2 вправи ви заберете з собою?
Яку одну вправу ви застосуєте в понеділок ?

Шановні колеги, ніколи не потрібно зупинятися на досягнутому. Постійний пошук, відхід від існуючих трафаретів дадуть згодом бажані результати і насолоду від праці. Не можна не погодитися зі словами: «Учитель, який передає дитині лише знання – це ремісник; той, хто виховує особистість, розвиває дитину, – справжній митець своєї справи». Пам’ятаймо: УЧИТЕЛЬ –– ЗАВЖДИ УЧЕНЬ.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  ПАМ`ЯТЬ, ЩО РЯТУЄ......