Тема: Сім’я
весела під пеньком.
Мета : створити хороший настрій у дітей; виховувати
ціннісне ставлення до дітей
Обладнання: вальс « Казки Віденського лісу» Й. Штрауса,
муляжі грибів.
Хід
І Привітання
Учні об’єднуються в пари . Після виконання кожного нового
завдання учасники змінюють партнерів. Партнерам пропонується привітатися один з
одним.
Вітання супроводжується
у супроводі музики і досить
швидкої.
( Учасники демонструють привітання)
-Якби ви були деревами , як би ви привіталися ?
-Якби ви були зірками , якби ви привіталися?
- Якби ви були машинами….
- Якби ви були хвилями …
-Якби ви були повітряними кульками…
Якби ви були рибками…
Якби ви були грибочками…
2. Слухання тексту . Під звуки вальсу « Казки Віденського
лісу» Й. Штрауса читаю текст, а учень
ходить між стільцями з кошиками та імітує збирання грибів.
По груздики та
опеньки
Уже по осінньому світить сонечко. Спорожніло поле. Притих
ліс. Відлетіли у вирій птахи. Поховалися від холоду жаби, вужі, ящірки. І
комашня заснула аж до весни. Тільки опенькам, вовнянкам, груздикам воля –
ростуть собі під щедрим осіннім дощиком усім грибникам на втіху.
3 Гра « Впізнай гриба» .
Учень грибник відкриває кошик. Бажаючі підходять , дістають гриб, називають
його і вказують чи їстівний він, чині.
4. Читання вірша.
Гриби
Під берізки, під
дуби
Поховалися
гриби.
Ось маслята біля
хвої,
Сироїжки та
рижки,
Коло стежки
лісової_
підберезники
стрункі.
Ну , а ось
боровик,
До пошани він
звик.
Під рудим
торішнім листям
Він
ховається в пітьму.
Хто гриба
нагнеться рвати, -
Той уклониться
йому.
Надія Приходько
5.Підсумок. Пам’ятайте , діти, що про своє здоров’я
людина повинна піклуватися в першу чергу сама. Збирайте тільки ті гриби, які
добре знаєте.
( Лунає звук дощу)
-Ой. Дощик пішов . Ховайтеся мерщій.
Прийом « Кола по
воді»
Якщо кинути у воду камінь, то по воді починають
розходиться кола. Вони затягують всі предмети, які є навколо: гілочку,
кораблик, листочок.
Від одного слова починається рух, який дає поштовх для
нових асоціацій та приводить до створення цілої історії.
1. Давайте
оберемо слово –« камінь»( 5-6 букв , без м’якого знаку, апострофа)
2. Давайте
запишемо в стовпчик.
3. Напишемо
поряд із кожною буквою будь – який іменник, який починається з даної букви.
Б- бублик
І – індик
Л- лапа
К- кущ
А – автобус.
4. Складіть
казочку з використанням усіх слів. Заголовок – слово « Білка»
Чим більш незвичними , фантастичними
будуть речення, тим більш цікавими будуть казки.
Підсумок.
Візьміться за руки і подякуйте один
одному за роботу
Майстер клас
Творчість вчителя -творчість учня
Підготовчо–організаційний етап : постановка цілей і завдань
Дитина
приходить до школи не тільки для того, щоб отримати певний обсяг знань, знань ,
умінь і навичок , але і для того , щоб стати особистістю , навчитися
товаришувати , любити. Кумири сучасних дітей-агресивні персонажі мультфільмів
та комп’ютерних ігор. Наші учні–це діти скоріше комп’ютерно-телевізійної
реальності. Тому сучасна школа, спільна діяльність і спілкування , повинні
стати сприятливим для соціалізації особистості.
Вчити ,
виховувати , розвивати дитину важко , відповідально, але й радісно, коли бачиш
як на твоїх очах відбувається справжнє диво: з невмілого , невпевненого в собі
малюка виростає особистість, яка мислить , доводить свою думку, приймає
рішення. Сьогодні існує багато педагогічних технологій. Тому для мене є цікавою
тема над якою я працюю « Потенціал педагогічних технологій у процесі
соціалізації молодших школярів »
Основна
частина
Сьогодні наш майстер клас буде присвячений важливій проблемі творчості
вчителя – творчості учнів.
Але спочатку налаштуємось психологічно
на нашу роботу.
2. Руханка « Українське село »
Ціль: створення
психологічного комфорту, позитивно емоційного фону, налаштування на сприйняття
теми.
Руханка « Українське село»
Мальви ,
кури , гуси , річка , лелека , степ.
Не знає
той України , хто ні разу не був на селі . Як правило , за селом в’ється річка
. Вона тиха заросла очеретом . Там
купаються гуси , а на березі копошаться кури, походжають лелеки – метушливі
кури їх зовсім не бентежать. За річкою незайманий степ.
Повертаємося у село . А назустріч нам , ламаючи
мальви , перелякані кури , гуси , знову кури . Це їх на річку жене галаслива
дітлашня .
Моє село потопає у мальвах. Біля вікон хат –
мальви , біля тину – мальви , біля криниці з дерев’яною лелекою – теж мальви.
Ось така вона моя Березнегуватщина – і села ,
і річки , і степи.
Рефлексія
: що ви відчули під час виконання цієї вправи? З якою метою я почала майстер
- клас ?
Руханки
мають велике значення для здоров’я дитини.
І так ,
ми готові до плідної співпраці.
Якщо в
душі людини сонце сяє,
Вона красива, просто чарівна!
Ніщо людини так не прикрашає,
Як доброта і посмішка ясна.
Вона красива, просто чарівна!
Ніщо людини так не прикрашає,
Як доброта і посмішка ясна.
Вправа «Відтвори побачене»
І Виявлення деталей
побаченого
1 Подивіться на
фотоілюстрацію ( 5 – 15 с. )
2. Закриваю ілюстрацію.
3. Бесіда.
- Кого ви побачили
?
- Кого тримає
хлопчик ?
- А дівчинка ?
- Де знаходяться діти і тварини ?
- Що ви ще побачили ?
- Чим відрізняються люди від тварин ?
- Яких дітей ви побачили ? ( усміхнені , щасливі ,
успішні , здорові )
- Що свідчить про їх здоров’я ?
Сніг вкриває всі
шляхи,
Йому раді дітлахи,
Чується веселий сміх,
Ой, який пухнастий сніг!
Треба гору збудувати,
Покататися встигати,
Цілий день така турбота -
У малят кипить робота.
Йому раді дітлахи,
Чується веселий сміх,
Ой, який пухнастий сніг!
Треба гору збудувати,
Покататися встигати,
Цілий день така турбота -
У малят кипить робота.
Дидактичний вправа « Снігова куля »
Запрошуємо 4 вчителя
Алгоритм прийому : слово – речення – питання – відповідь
1. Слово «
здоров’я »
2. Речення
( Я не хочу хворіти, а хочу мати гарне здоров’я . )
3. Запитання.
( А що таке здоров’я ? )
4. Відповідь.
Здоров’я – це життя людини без хвороб , одне з основних джерел радості ,
повноцінного життя.
Бувають
люди, наче кораблі,
А інші –
паперові човники.
Одні – зірками світять уві млі,
А інші -
ледь помітні вогники...
Є ще такі,
немов гіркий полин,
А інші –
смакота медова,
Одні тебе
потрощать, наче млин,
А інші -
ніби шаль шовкова.
Звичайно - люди
різні і несхожі,
Одні – як
ніч, і морок у душі,
А інші –
сонце сяйний день
погожий,
Відкриті в душу вікна-вітражі…
ІІІ Виявлення позитивних і негативних
ознак одного і того ж явища.
Вправа « Оптиміст і писеміст »
Робота в
парах
1.Розділимося на оптимістів і песимістів.
2. Давайте назвемо позитивні і негативні
ознаки явища « пішов дощ »
О. :Можна скупатися
П. : Можна простудитися
О. : Не потрібно поливати клумбу
П.: Дощова вода шкідлива.
О. : Дощ приб’є пилюку .
П . : Утвориться багнюка.
Висновок : в середньому кількість
позитивного і негативного в одному й тому ж явищі однакова , а тому , щоб
використати те чи інше явище потрібно вміти підсилювати його позитивні ознаки і
послаблювати негативні.
Уява
Біном фантазії
Послідовність роботи за прийомом
Запрошуємо два вчителя до дошки
1. Два учні
записують по одному слову з різних сторін дошки так , щоб не бачити, що пише
інший. Один записує назву живого предмета , інший – неживого. Потім дошка
відкривається, і записана пара слів стає початком нової незвичайної історії.
Наприклад : крокодил – сумка
2. За
допомогою різних прийменників складаються і записуються різні словосполучення.
Крокодил на сумці.
Сумка з крокодила
Сумка без крокодила.
Крокодил з сумкою.
Крокодил під сумкою.
Крокодил в сумці.
3. Розвиток
теми. Придумайте історію з відповідним заголовком.
Оживлення предмету
Метод « РОФТ » ( роль , отримувач ,
форма , тема )
Роль ( Хто пише ? ) крокодил
Отримувач ( Хто отримує ?) вчителі
ЗОШ І – ІІ ступенів № 2
Формат (У якій формі ? ) лист
Тема ( Про що це ? ) збереження
життя тварин
Крокодил – дівчатка, хлопчики – лист – звернення – не купуйте речі з моєї
шкіри , подаруйте мені життя .
Вправа « Фантазери »
1 Як від слова « небо » логічним шляхом
поступово можна прийти до слова
«
чай »
Небо – земля – вода – напій – чай
2. Як логічно зв’язати дві фрази « коли гримить грім » і «
у мене відірвалася ручка від рюкзака »
Коли гримить грім , всі розуміють , що
скоро піде дощ. Якщо збирається на дощ , потрібно якомога швидше дібратися
додому , потрібно якнайшвидше сісти до татового автомобіля . Я поспішав , біля
дверей в мене відірвалася ручка.
Вправа
ТПФ ( типові прийоми фантазування )
Із двох слів утворіть декілька речень ,
які будуть передавати різну думку. ( Життя і держава )
Моя бабуся чесно працювала все своє
життя в лікарні , а тепер держава виплачує їй пенсію. Для того , щоб процвітала наша власна держава
, патріоту не шкода нічого , навіть , власного життя.
Вправа « Ремейк »
Створюємо предмет – асоціацію
Пропоную перетворити подану геометричну фігуру на предмет, схожий на неї та
виліпити його. Потім кожен озвучує назву обраного предмета. Далі пропонується
робота з дібраними словами . Наприклад, при вивченні теми « Іменник »,
пропонується робота зі словами за алгоритмом .
Алгоритм:
1.Іменник.
2. Власна чи загальна назва.
3. Істота чи неістота.
4 Число.
5. Рід.
6. Складіть речення.
Вправа « Диктор »
Озвучуємо відеофрагмент, уявляємо себе співавтором
Вчитель пропонує переглянути відеофрагмент, а
потім, користуючись здобутими знаннями та власним досвідом, попрацювати в
групах, скласти невеличкий усний твір на запропоновану тему
Рефлексія
Давайте
разом підіб’ємо підсумок майстер – класу
Мета: надати
можливість учасникам майстер-класу висловити думку про користь від заняття.
Шановні колеги ми з Вами пограємо в гру
3 2 1 .
Які три вправи вам найбільше сподобались
?
Які 2 вправи ви заберете з собою?
Яку одну вправу ви застосуєте в
понеділок ?
Шановні
колеги, ніколи не потрібно зупинятися на досягнутому. Постійний пошук, відхід
від існуючих трафаретів дадуть згодом бажані результати і насолоду від праці.
Не можна не погодитися зі словами: «Учитель, який передає дитині лише знання –
це ремісник; той, хто виховує особистість, розвиває дитину, – справжній митець
своєї справи». Пам’ятаймо: УЧИТЕЛЬ –– ЗАВЖДИ УЧЕНЬ.
Немає коментарів:
Дописати коментар