ВИМОГИ контроль/оцінювання

ВИМОГИ контроль/оцінювання

Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи
Додаток
до наказу МОН України
від 19.08.2016 1009
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
(мови навчанняукраїнська і мови національних меншин)
2-4 класи
Поточна перевірка і поточне оцінювання

Об’єктами поточної перевірки навчальних досягнень учнів з літературного читання є складники читацької компетентності:
 навички читання (правильністьспосібвиразністьтемпрозуміння прочитаноговголос і мовчки;
 досвід читацької діяльності учнів (обізнаність з колом дитячого читанняпрактичне засвоєння літературознавчих понятьуміння  працювати з літературним творомдитячою книжкоюдовідковою літературою);
 уміння читати напам’ять віршовані творитвори малих жанрів (2-4 кл.), прозові твори (3-4 кл.);
 складники комунікативної компетентності:
 досвід мовленнєвої діяльностіаудіативні умінняуміння переказувати зміст прочитаного творууміння складати усне висловлювання за змістом прочитаногопрослуханого (2-4 класи).
Поточна перевірка навички читання здійснюється в усній формі з урахуванням усіх показників (правильністьспосіброзуміннявиразністьтемп). Окремо темп читання із застосуванням кількісних показників учителем не перевіряється.

Подані показники є орієнтиром для розвитку темпу читанняа не перевірки та оцінюванняВони можуть бути використані для організації самота ваємоперевірки учнями темпу читанняа також одержання вчителем фактичного матеріалу для вибудовування стратегії організації роботи учнів на уроках.
Кількісні показники темпу читання вголос
(для розвитку темпу читання)
Клас
І семестр
ІІ семестр
2
35-45 сл/хв
50-60 сл/хв
3
65-70 сл/хв
75-80 сл/хв
4
80-85 сл/хв
90-95 сл/хв

Такий показник розвитку навички читання як виразність перевіряють на знайомому текстіале окремо від інших показників не оцінюється.
Поточна перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показникамиправильністьспосібвиразністьтемпрозуміння прочитаногоДля читання учневі пропонують незнайомий художнійнауково-художній текстякий у кожному класі відрізняється складністю змістумовою творупобудовою реченьобсягом       (у 2 класі  120-150 сліву 3 класі  180-210 сліву 4 класі  240-270 слів). Після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на розуміння прочитаного.
Перевірка навички читання вголосу тому числі розуміння прочитаногоможе здійснюватись після першого і наступних перечитувань творуЯкщо перевірка здійснюється після першого перечитуваннято виразність не враховуєтьсяа запитання мають стосуватись фактичного змісту твору: хто?, що?, які?, де?, коли?, як?; які і як відбувалися події?; хто персонажі?, що вони робили?, до якого жанру належить твір?. Якщо перевірка здійснюється після наступних перечитуваньто виразність враховуєтьсяа завдання мають стосуватись визначення темиосновної думкивідтворення послідовності подійвстановлення смисловихпричиново-наслідкових зв’язківрис характеру персонажівмотивів їхніх вчинків.

Орієнтовні вимоги до оцінювання сформованості навички читання вголос

Рівень навчальних досягнень
учня/учениці

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці
Початковий



1
Учень/учениця читає відривними складамиприпускаючись численних помилок у закінченняхнаголошуванні слівна пропускперестановку літер і складівпомилок мовного характеруПовторно перечитує окремі словазакінчення слівробить великі паузи між словамиреченнямиВиявляє нерозуміння тексту як у ціломутак і змісту окремих речень
2
Учень/учениця читає переважно складамиз тривалими паузамиприпускаючись численних помилок у закінченняхнаголошуванні слівна пропускперестановку літер і складівпомилок мовного характеруВиявляє нерозуміння тексту в цілому але розуміє зміст окремих речень
3
Учень/учениця значну кількість слів читає складамине дотримуючись пауз між реченнями і смисловими групами слівПрипускається багатьох помилок на перестановкузаміну складівзвуківсліву наголошуванні слівВиявляє нерозуміння тексту в цілому але частково розуміє зміст окремих фактів
Середній
4
Учень/учениця читає словами і складамиЧитання монотоннеЧасто припускається помилок у вимовінаголошуванні слівВиявляє нерозуміння тексту в ціломуале розуміє окремі факти
5
Учень/учениця читає переважно словамиПрипускається помилок на замінуперестановку складіву наголошуванні слівпорушує правила вимовиВиявляє неповне розуміння фактичного змісту тексту
6
Учень/учениця читає переважно плавноцілими словамиприпускаючись мовленнєвих помилока також у наголошуванні слівНедостатньо повно розуміє фактичний зміст текстуПрипускається помилокпов’язаних із розумінням основної думки творувстановленні смислових зв’язків
Достатній


7
Учень/учениця читає плавноцілими словами без зайвих паузПрипускається кількох орфоепічнихмовленнєвих помилокВиявляє достатнє розуміння фактичного змісту текстуПрипускається помилокпов’язаних із розумінням основної думки твору
8
Учень/учениця читає плавно словамиправильноПрипускається окремих помилок у наголошуванні слівУсвідомлює фактичний зміст текстуале не повно розуміє його основний смислПрипускається помилок щодо розуміння підтекстувстановлення смисловихпричиново-наслідкових зв’язків
9
Учень/учениця читає плавно словами і групами слівправильноПрипускається окремих орфоепічних помилокУсвідомлює фактичний зміст та основний смисл текстуПрипускається помилок щодо розуміння підтекстувстановлення смисловихпричиново-наслідкових зв’язків
Високий

10
Учень/учениця читає правильноплавно словами і групами слівМають місце поодинокі орфоепічні помилкиУ повному обсязі усвідомлює фактичний зміст та основний смисл текстівІноді припускається помилок щодо розуміння підтекстувстановлення смисловихпричиново-наслідкових зв’язків
11
Учень/учениця читає правильноплавно словами і групами слівіз дотриманням норм літературної вимовиУ повному обсязіпоглиблено усвідомлює фактичний зміст та основний смисл текстуІноді припускається неточностей щодо розуміння підтекстувстановлення смисловихпричиново-наслідкових зв’язків
12
Учень/учениця читає правильноплавнословами і групами слів із дотриманням норм літературної вимовиУ повному обсязіпоглиблено розуміє фактичний зміст та основний смисл текстіввстановлює смисловіпричиново-наслідкові зв’язки

Поточна перевірка навички читання мовчки у 2 класах здійснюється в усній формі і має діагностичний характеру 3-4 класах  в письмовій формі фронтально за показникамиспосібтемпрозуміння прочитаногоУчні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завданняДля цього вчитель пропонує їм узяти в руки олівціПісля слова вчителя «Старт»учні розпочинають читання текстуЧерез три хвилини вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словомна якому зупинилисьДалі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання.
Обсяг текстів у 2 класі  170-230 сліву 3 класі  250-310 сліву 4 класі  330-390 слів.

Вимоги до формування змісту та оцінювання тестової роботи з перевірки навички читання мовчки в 3-4 класах
з/п
Види завдань
Кількість завдань
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
Максимальна кількість балів
1.
Читання мовчкиспосіб і темп.
Спосіб читання мовчки оцінюється 1 балом за наявністю/відсутністю артикуляції під час читання.
Темп читання максимально оцінюється 3 баламиВчитель враховує обсяг текстуякий учень встиг прочитати за три хвилиниповністю (3 бали), не менше 2/3 (2 бали), не менше половини (1 бал), менше половини (жодного бала).
1
4
бали
2.
Розуміння прочитаного



2.1
Завдання закритого типуякі передбачають вибір одного із запропонованих трьох варіантів відповідей
4
бали
балів
2.2
Завдання відкритого типущо виконуються без опори на запропоновані варіанти відповідей (на встановлення відповідностіна встановлення правильної послідовностіз короткою відповіддюсамостійне утворення форм словадобір слів за певною ознакою тощоз розгорнутою відповіддю творчого характерупобудова реченьпродовження текстувисловлення власної думки тощо)
2

бали
бали
Разом
7
-
12 балів

Зміст завдань такий самийяк і для перевірки розуміння учнями прочитаного вголосМаксимальна кількість балів за розуміння прочитаного мовчки становить 8 балівПеревірка розуміння прочитаного мовчки тексту повторного його перечитування не передбачає.
Поточну перевірку досвіду читацької діяльності учнів (за усіма показникамиобізнаність з колом дитячого читанняпрактичне засвоєння літературознавчих понятьуміння працювати з літературним творомдитячою книжкоюдовідковою літературоюздійснюють у комплексі з поточною перевіркою уміння складати висловлювання за змістом прочитаногопрослуханого в усній та письмовій формах.
Для цієї перевірки добирають завдання згідно з державними вимогами до навчальних досягнень учнів у чинній навчальній програмі з літературного читання.
Оцінювання результатів усної перевірки досвіду читацької діяльності учнів та уміння складати висловлювання за змістом прочитаногопрослуханого здійснюють за поданими вимогами.

Орієнтовні вимоги до оцінювання досвіду читацької діяльності
та уміння складати висловлювання за змістом прочитаного,
прослуханого під час усної перевірки
Рівень
навчаль-них
досягнень учня/учениці

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці

Початковий



1
Учень/учениця усвідомлює окремі фрагменти змісту творучастково виконує завдання за змістом тексту лише зі значною допомогою вчителяПрипускається численних мовнихмовленнєвихорфоепічних помилок
2
Учень/учениця зосереджує свою увагу на окремих епізодахзазвичай емоційно забарвленихчастково розуміє значення окремих слівсловосполученьречень у текстівиконує окремі завдання за змістом твору лише зі значною допомогою вчителяПрипускається численних мовних і мовленнєвих помилок
3
Учень/учениця зосереджує свою увагу лише на подіяхне завжди розумієяк вони пов’язані між собоювиконує завдання за змістом твору лише зі значною допомогою вчителяспроможний(арозрізнити твори за їх жанровими ознаками (казкавіршоповідання), назвати окремі структурні елементи дитячої книжки (обкладинкасторінканазва книжкилише після кількаразового пояснення вчителяМовлення характеризується наявністю багатьох орфоепічних і мовленнєвих помилок
Середній
4
Учень/учениця виконує завдання за змістом творуназиває окремих персонажівдає відповідь на запитання за змістом тексту лише з допомогою вчителяутруднюється практично розрізнити жанрові ознаки вивчених творівПрипускається багатьох мовних і мовленнєвих помилок
5
Учень/учениця виконує завдання за змістом творуусвідомлює його фактичний зміст з допомогою вчителяможе точнояк у текстіназвати окремих персонажівУ розрізненні основних жанрів вивчених творів потребує допомоги вчителяУтруднюється правильно назвати призначення окремих структурних елементів дитячої книжкиВисловлює (без аргументаціїнайпростіші оцінювальні судження щодо поведінкивчинків персонажів («хороший»«поганий»). Припускається мовних і мовленнєвих помилок
6
Учень/учениця самостійно виконує завдання за змістом творуусвідомлює його фактичний зміст з незначною допомогою вчителяВисловлює (без аргументаціївласне ставлення до подійвчинків персонажівкористуючись елементарною оцінювальною лексикоюВиявляє нестійкі уміння у практичному розрізненні основних жанрів вивчених творівПравильно називає та усвідомлює призначення окремих структурних елементів дитячої книжкиНе повною мірою володіє способами пошуку навчально-пізнавальної інформації у виданнях довідкового характеруНаводить кілька прикладів літературних творівщо вивчалисьокремі з них  за авторською приналежністюЗ допомогою вчителя усвідомлює в тексті роль окремих яскравихобразних висловів.
Виконує завдання на словесне малюванняпридумування творів за аналогією з прочитанимвміє читати за ролями.
Почасти припускається мовних і мовленнєвих помилок
Достатній


7
Учень/учениця переважно самостійно виконує завдання за текстомусвідомлює фактичний зміствизначає і називає персонажів творузнаходить у тексті відповіді на запитання щодо відтворення фактичного змісту творувизначає темускладає план твору з допомогою вчителяЗнаходить у тексті засоби художньої виразностіхоч і неповно розуміє їх функції у творіРозрізняє твори за жанровими ознаками з незначною допомогою вчителяПравильно наводить не менше 1 прикладу вивчених програмових творівв окремих випадках неправильно називає їх авторівЗ незначною допомогою вчителя виявляє уміння орієнтуватися у дитячій книжці з опорою на її структурні елементиіноді припускається неточностей під час пояснення їх призначенняВиявляє нестійкі уміння здійснювати пошук навчально-пізнавальної інформації у довідкових виданняхПрипускається окремих мовних та мовленнєвих помилок
8
Учень/учениця загалом самостійно виконуючи завдання за текстомвисловлює власне ставлення до подійвчинків персонажівкористуючись елементарною оцінювальною лексикоюспираючись на текстовий матеріалзнаходить у тексті відповіді на запитання щодо відтворення фактичного змісту творувизначає тему твору з незначною допомогою вчителяв цілому самостійно складає план творуПереважно самостійно практично розрізняє твори за жанровими ознакамиправильно наводить не менше 2 прикладів вивчених програмових творівв окремих випадках неправильно називає їх авторіввиявляє уміння орієнтуватися   у дитячій книжці з опорою на її структурні елементиіноді припускається неточностей під час пояснення їх призначенняне завжди застосовує набуті знання у практичній діяльностіПотребує удосконалення уміння знаходити навчально-пізнавальну інформацію у виданнях довідкового характеруЄ поодинокі мовленнєві помилки
9
Учень/учениця самостійно виконує завдання за текстомвисловлює власне ставлення до подійвчинків персонажівприпускаючись неточностей у формулюванні найпростіших оцінювальних судженьспираючись на текстовий матеріалзнаходить у тексті відповіді на запитання щодо відтворення фактичного змісту творувизначає тему творускладає планНе завжди може пояснити роль окремих авторських засобів художньої виразності
Практично розрізняє твори за жанровими ознаками (з незначною допомогою вчителя). Самостійно перераховує основні жанрові ознаки творів (іноді припускається помилок). Вміє знаходити у текстах порівняннячитати за ролямискладати за допомогою вчителя власні міні-твори (загадкилічилкиказки тощо).
Правильно наводить не менше 3 прикладів вивчених програмових творівприпускається помилок у визначенні їх авторівЗ незначною допомогою вчителя орієнтується у дитячій книжці з опорою на її структурні елементиіноді припускається неточностей під час пояснення їх призначенняВолодіє операційною стороною діяльності з пошуку потрібної книжкинавчально-пізнавальної інформації у довідкових виданнях
Високий

10
Учень/учениця правильно виконує завдання за текстомвисловлює оцінювальні судження щодо поведінкивчинків героїввикористовуючи авторські засоби художньої виразностіРозуміє їх функції у творіФормулює запитання до окремих абзаців текстусамостійно визначає тему творупояснює зв’язок заголовка із змістом творувизначає у тексті структурні елементи (зачиносновну частинукінцівку); складає план творуПрактично розрізняє казкувіршоповідання та правильно наводить не менше 1 прикладу кожного жанруОрієнтується у світі дитячих книжокправильно називає 3 вивчених програмових твори та в окремих випадках неправильно називає їх авторівСвідомо користується структурними елементами дитячої книжки у навчальній діяльності (правильно визначає орієнтовний зміст книжки з опорою на заголовок та ілюстраціїзнаходить необхідний твір у змісті та визначає сторінкуна якій він знаходиться). Самостійно здійснює пошук навчально-пізнавальної інформації у довідкових виданнях
11
Учень/учениця правильно виконує завдання за текстомвисловлює оцінювальні судження щодо поведінки і вчинків героїв з використанням відповідної оцінної лексикиаргументує свої відповіді з посиланням на текстВисловлює та аргументує своє ставлення не лише до подійа й до змісту твору загаломвдало використовуючи авторські засоби художньої виразностіСамостійно визначає тему і основну думку творуВ окремих випадках не точно розуміє підтекст (4 кл.).
Орієнтується у світі дитячих книжокрозрізняє та порівнює їх за жанрово-родовими ознакамитематичним спрямуваннямавторською приналежністюПравильно наводить не менше 2 прикладів кожного жанруПравильно називає 3 вивчених програмових творів та їх авторівСвідомо користується структурними елементами дитячої книжки у навчальній діяльності (правильно визначає орієнтовний зміст книжки з опорою на заголовок та ілюстраціїзнаходить необхідний твір у змісті та визначає сторінкуна якій він знаходиться). Самостійно володіє операційною стороною пошуку навчально-пізнавальної інформації у виданнях довідкового характерузастосовує знанняуміння й навички під час вивчення інших шкільних предметів
12
Учень/учениця швидко і правильно виконує завдання за текстомВисловлює власне ставлення до змісту творудобираючи відповідні аргументи щодо певної позиціїСамостійно орієнтується в колі дитячого читаннярозрізняєпорівнюєнаводить приклади книжок за жанровимтематичним спрямуваннямавторською приналежністюправильно наводить більше 2 прикладіввизначає найпростіші їх жанрові ознакиПравильно називає більше 3 вивчених програмових творів та їх авторів.
Знаходить в текстах порівнянняпридумує порівнянняскладає міні-твориказкилічилкизагадкиримовані рядкипридумує продовження прочитаних творів.
Свідомо користується структурними елементами дитячої книжки у навчальній діяльності (правильно визначає орієнтовний зміст книжки з опорою на заголовок та ілюстраціїзнаходить необхідний твір у змісті та визначає сторінкуна якій він знаходиться). Орієнтується в структурі і змісті різних типів дитячих виданьсамостійно користується різними видами бібліотечно-бібліографічної допомоги під час вибору книжоквиявляє уміння правильно формулювати свої читацькі запитизастосовує набуті знання та вміння у практичній діяльності

Письмова перевірка досвіду читацької діяльності у 2 класі передбачає первинне ознайомлення учнів із текстом під час читання його вголос учителемПри цьому другокласники мають стежити за читанням по текстуУчні 3-4 класів читають текст самостійно мовчки або пошепкиПісля первинного ознайомлення з текстомпід час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку сформованості вмінь визначати основну думку творуйого темурозрізняти жанривстановлювати послідовність подій у творіхарактеризувати вчинки дійових осібпояснювати зображувальні можливості художнього слова тощоУ 2 класі письмова частина роботи передбачає 3 завдання з перевірки уміння працювати з літературним твором і 1 творчого завданняУ 3-4 класах  1 завдання з такого показника досвіду читацької діяльностіяк обізнаність з колом дитячого читанняпо 2 завдання з таких показниківякі практичне засвоєння літературознавчих понять і уміння працювати з літературним творомдитячою книжкоюдовідковою літературою та 1 творчого завдання.
Водночас частина цієї перевірки у 3-4 класахщо виконується письмово,  може проводитись у тестовій форміТестова робота складається з завдань двох типіввимоги до формування якихїх кількості та оцінювання відповідно до кожного із зазначених показників досвіду читацької діяльності під час письмової перевірки подано у таблиціПисьмова робота укладається з 8 завдань таким чиномщоб загальна кількість балів дорівнювала 12, а зміст завдань охоплював усізазначені у таблиціпоказники досвіду читацької діяльності.

Вимоги до завдань для поточної письмової перевірки
досвіду читацької діяльності в 3-4 класах
Показники
досвіду читацької діяльності учнів
Обізнаність з колом дитячого читання
Практичне засвоєння літературознавчих понять
Уміння працювати з літературним творомдитячою книжкоюдовідковою літературою
Типкількість
завдань та кількість балів за виконання кожного
завдання закритого типу які передбачають вибір одного із запропонованих трьох варіантів відповідей по 1 балу за кожне
або 1 завдання відкритого типу на встановлення відповідностіщо оцінюється 2 балами
завдання закритого типу які передбачають вибір одного із запропонованих трьох варіантів відповідей по 1 балу за кожне
або 1 завдання відкритого типу на встановлення відповідностіщо оцінюється 2 балами
завдання закритого типущо оцінюється 1 балом;
завдання відкритого типу на встановлення правильної послідовностіщо оцінюється 2 балами;
завдання відкритого типу з короткою відповіддющо оцінюється 2 балами;
завдання з розгорнутою відповіддю (творче), що оцінюється 2 балами

Об’єктом поточної перевірки є уміння читати напам’ять віршовані і прозові твориПеревірку здійснюють усноіндивідуально протягом наступних 2-3 уроків після опрацювання творущо вивчається напам’ятьОкремі уроки на перевірку уміння читати напам’ять не відводять.

Орієнтовний розподіл поточної перевірки уміння читати напам’ять
Вид поточної перевірки
клас
клас
клас
І
сем.
ІІ
сем.
І
сем.
ІІ
сем.
І
сем.
ІІ
сем.
Читання напам’ять віршованих текстів
2
2
3
2
3
3
Читання напам’ять
прозових текстів
-
-
-
уривок з казки
(30-35 слів)
1уривок з казки
(35-40 слів)
уривок з оповідання (35-40 слів)

Якість читання творів напам’ять визначають за такими вимогами:
правильністьповнота відтворення фактичного змісту твору;
виразність читання (чіткість дикціїінтонаційна правильністьуміння виявити своє ставлення до тогощо читаєтьсядоречність використання мовленнєвих та позамовних (мімікажестизасобів виразності;
дотримання орфоепічних норм (літературна вимова голосних і приголосних звуків у різних позиціяхсполучень звуків у мовленнєвому потоціа також наголошування слів). У дітей з органічними порушеннями вимови цей критерій не враховується.
Поточна перевірка досвіду мовленнєвої діяльності здійснюється окремо за кожним показникомаудіативні уміння (усно і письмово); уміння переказувати зміст прочитаного твору (усно), уміння складати висловлювання за змістом прочитаногопрослуханого (усно).
Для поточної перевірки аудіативних умінь – слухати й розуміти усне мовлення учням пропонується прослухати незнайомий тексторієнтовний обсяг якого у 2 класі  140-160 сліву 3 класі  210-230 сліву 4 класі  280-300 слівПісля прослуховування тексту учні усно або письмово виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту (хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подійвстановлення смисловихпричиново-наслідкових зв’язківвизначення теми творуДля учнів 2 класу завдання мають стосуватись тільки фактичного змісту творуОцінювання аудіативних умінь в усній формі здійснюється за тими ж вимогамищо і оцінювання сформованості навички розуміння прочитаного.
Для письмової перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завданьз яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожнеЗміст завдань такі саміяк і для усної перевірки аудіативних умінь.
Поточна перевірка уміння переказувати зміст прочитаного твору відбувається в усній формі і оцінюється за поданими вимогами.

Вимоги до оцінювання вміння переказувати зміст прочитаного твору

Рівень
навчальних
досягнень учня/учениці

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня/учениці
Початковий





1
Учень/учениця переказує фактичний зміст твору з опорою на поданий план окремимине пов’язаними між собою реченнямиПрипускається численних мовнихмовленнєвихорфоепічних помилокНевдало вживає у переказі велику кількість слівсловосполучень


2
Учень/учениця відтворює на основі поданого плану окреміне пов’язані між собою фрагменти змісту творуПрипускається численних мовних і мовленнєвих помилок


3
Учень/учениця переказує на основі поданого плану менше половини змісту текстуЙого переказ характеризується непослідовністюпропуском фрагментівважливих для цілісного розуміння змістунаявністю багатьох орфоепічних і мовленнєвих помилок
Середній


4
Учень/учениця недостатньо зв’язно відтворює з опорою на поданий план більшу частину фактичного змісту текстуПорушує послідовність викладуприпускаючись мовних і мовленнєвих помилок

5
Учень/учениця зв'язноале недостатньо повновідтворює фактичний зміст твору з опорою на поданий планПочасти порушує послідовність викладуПрипускається мовних і мовленнєвих помилок



6
Учень/учениця переказує з опорою на план зміст твору зв’язнозагалом повнопослідовнохоч не завжди розрізняє основну й другорядну інформаціюВиявляє нестійкі уміння виділяти смислові частини текстуПочасти припускається мовних і мовленнєвих помилок
Достатній




7
Учень/учениця відтворює зміст твору (з урахуванням виду переказузв’язнодостатньо повнопослідовноз елементами аргументації поведінкивчинків персонажівПрипускається окремих мовних та мовленнєвих помилок


8
Учень/учениця загалом самостійнозв'язнологічнопослідовно переказує (з урахуванням виду переказузміст творуВикористовує у мовленні авторські засоби художньої виразностіпочасти невдало замінюючи їх власнимиЄ поодинокі мовленнєві помилки



9
Учень/учениця самостійнозв’язнопослідовноповно переказує          (з урахуванням виду переказузміст творуЗагалом вдало використовує у мовленні авторські засоби художньої виразностіПрипускається поодиноких мовленнєвих помилок
Високий


10
Учень/учениця самостійнозв’язнологічноповно переказує               (з урахуванням виду переказузміст творуакцентуючи увагу на головному.

11
Учень/учениця самостійнозв'язнологічноповно переказує                 (з урахуванням виду переказузміст творувиділяючи головнеПід час переказу замінює діалоги розповіддю.

12
Учень/учениця самостійно будує розповідьвиділяючи головне та узагальнюючи зміст прочитаногоВикористовує під час переказу засоби художньої виразності.

Підсумкова перевірка і підсумкове оцінювання
Об’єктами підсумкової (тематичної )перевірки є:
·  навичка читання вголос (правильність, спосіб, виразність, темп,розуміння прочитаного);
·  навичка читання мовчки (спосіб, темп, розуміння прочитаного);
·  досвід мовленнєвої діяльності: аудіативні уміння;
·  досвід мовленнєвої діяльності: уміння переказувати зміст прочитаного твору;
·  досвід читацької діяльності учнів: уміння працювати з літературним твором.
З метою уніфікації вимог до тематичних перевірок з навчальних предметів «Українська мова» і «Літературне читання» тематична перевірка з предмета «Літературне читання» здійснюється не за результатами опрацювання творів певного розділу/розділів кола читання (поданих у підручнику), а за визначеними об’єктами. Відповідно у кожному класі протягом навчального року проводять по 8 тематичних контрольних робіт, як у письмовій формі на окремому уроці, так і в усній – із виділенням 10-15 хвилин на кожному з певної кількості послідовних уроків. З огляду на це перелік літературних творів, які планується опрацювати протягом навчального року, рівномірно розподіляється на 8 блоків, у кінці вивчення кожного з яких і проводять контрольну роботу.

Зведений перелік робіт для підсумкових перевірокякі проводяться
в 2-4 класах з літературного читання
Вид перевірки
клас
клас
клас
І
сем.
ІІ
сем.
І
сем.
ІІ
сем.
І
сем.
ІІ
сем.
Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи  4 і  8
1
1
1
1
1
1
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи  2 і  6
-
-
1
1
1
1
Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах  1 і  5; у 2 класі    № 1,  2,  5,  6
2
2
1
1
1
1
Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота  3
1
-
1
-
1
-
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота  7
1
-
1
-
1
Підсумкова контрольна роботаДержавна підсумкова атестація
1
Загальна кількість перевірок за семестр
4
4
4
4
4
5

Тематичні контрольні роботи можуть проводити окремо за кожним із поданих у таблиці видів перевіроксформованості навички читання вголоссформованості навички читання мовчкисформованості навички аудіюванняуміння усно переказувати літературний твірсформованості уміння працювати з літературним творомВодночас контрольні роботи можуть бути комбіновані: 1) з перевірки сформованості навички читання мовчки та завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаногоуміння працювати з текстомтворчого на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного; 2) з перевірки навички читання мовчки із тестовими завданнями для перевірки розуміння змісту прочитаногоуміння працювати з текстомтворчого завдання на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного.
Комбіновані роботи проводять тільки в 3-4 класах. Загальна кількість перевірок за семестр від вибору кількості комбінованих робіт не змінюєтьсяПри цьому протягом навчального року комбінованих робіт має бути не більше 3.
Контрольні роботи з перевірки навичок читання вголосчитання мовчкиаудіюванняусного переказу літературного твору і роботи з літературним твором як окремі роботи здійснюється за тими ж вимогамищо і поточна перевірка цих навичок.
  
Вимоги до формування змісту та оцінювання
комбінованої роботи в 3-4 класах
(з перевірки сформованості навички читання мовчки та завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаногоуміння працювати з текстомтворчого на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного)
з/п
Види завдань
Кількість завдань
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
Максимальна кількість балів
1.
Текст (незнайомий учнямдля самостійного читання з обсягому 3 класі  250-310 сліву 4 класі  330-390 слівКількість слівякі потребують пояснення  не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слівСтиль тексту  художній
1
бали*
балів
2.
Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом
6
бал
балів
3.
Творче завданняписьмове висловлення власної думки до змісту прочитаного текстув 3 класі  2-3 реченняв 4 класі  4-5 речень****
1
бали***
бали
Разом
8
-
12 балів

Вимоги до формування змісту та оцінювання
комбінованої роботи в 3-4 класах
(з перевірки навички читання мовчки із тестовими завданнями для перевірки розуміння змісту прочитаногоуміння працювати з текстомтворчого завдання на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного)
з/п
Види завдань
Кількість завдань
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
Максимальна кількість балів
1.
Текст (незнайомий учнямдля самостійного читання з обсягому 3 класі  250-310 сліву 4 класі  330-390 слівКількість слівякі потребують пояснення  не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слівСтиль тексту  художній
1
по 4 бали*
бали
2.
Завдання до тексту закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів
2
бал
бали
3.
Завдання до тексту відкритого типу з короткою відповіддю
1
бали**
бали
4.
Завдання до тексту відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами
1
бали**
бали
5.
Творче завдання до текступисьмове висловлення власної думки до змісту прочитаного текстув 3 класі 2-3  реченняв 4 класі  4-5 речень****
1
бали***
бали
Разом
6
-
12 балів
оцінювання навички читання мовчки здійснюється за тими ж вимогамищо і під час поточної перевірки;
** якщо завдання виконано частковонеточно  1 балом;
***якщо у творчому завдання учень логічноправильно висловлює думкуобґрунтовує їїдає свою оцінку вчинкам героївописаним подіямзавдання оцінюється          балами;
**** бали за письмову частину роботи з читання виставляють без урахування помилок за грамотність.

Для підсумкової перевірки можуть готуватись контрольні роботи з іншими підходами до структурування і комбінування завданьале з обов’язковим дотриманням вимог до навчальних досягнень учнівзазначених у чинній програмі з навчального предмета.

Директор департаменту                                                        ЮГКононенко

Немає коментарів:

Дописати коментар

  ПАМ`ЯТЬ, ЩО РЯТУЄ......